Séminaire externe avec Laure Cabantous

Séminaire externe. Invitée Laure CABANTOUS (Cass Business School, City, University of London). Présentation de ses travaux sur « Performativity ». A l’initiative d’Yvonne Giordano.
Quand ? Le 06-04-2018,
Où ? IAE Nice, salle du conseil, 24 Avenue des Diables Bleus, 06300 Nice
iCal

Dans le cadre de ses séminaires externes, le laboratoire GRM vous invite à assister à celui de Laure Cabantous, Professeure à Cass Business School, Londres.

Le séminaire se déroulera le : Vendredi 6 avril 2018 de 10h à 12h en salle du Conseil à l’IAE Nice

Il portera sur le thème de la performativité, largement mobilisé aujourd’hui dans les recherches en stratégie et en organisation.

Présentation de notre invité :

Laure Cabantous is Professor of Strategy and Organization at Cass Business School, City, University of London. Her research agenda is organized around two main research areas: the performative power of management theories and models - that is their ability to shape the world and business practices; and practices of valuation and calculation in organizations (in relation with strategy making and decision-making). She has also an interest in decision making practices and distributed cognition in organizations (i.e., how organizational actors make use of “things” to think and make decisions). Her research has been published in journals such as the Journal of ManagementOrganization ScienceOrganization StudiesHuman Relations, the Journal of Risk and Uncertainty, and the Journal of Behavioral Decision-Making.

Before joining Cass Business School, Laure worked at Warwick Business School, ESCP Europe, Nottingham University Business School, and the Centre for Decision Research at Leeds University Business School. She is a Fulbright Fellow and a former student of the Ecole Normale Supérieure (ENS Cachan). She holds a Ph.D. from the Toulouse School of Economics (France).

Télécharger sa bio.